Is mijn project mogelijk ??

Moderator: Domotix-Moderators

Gery
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Fri Dec 16, 2005 12:39 pm

Post by Gery »

Sven,
zou dit niet een probleem van cyclustijd kunnen zijn?
Last edited by Gery on Tue Feb 21, 2006 1:06 pm, edited 1 time in total.
Gery
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Fri Dec 16, 2005 12:39 pm

Post by Gery »

Sven,
Heet jij niet toevallig C*****s, is je dak niet toevallig door A**y K*****n gemaakt?
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Sven,
Heet jij niet toevallig C*****s, is je dak niet toevallig door A**y K*****n gemaakt?
Idd...
het uwe ook he...
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Sven,
zou dit niet een probleem van cyclustijd kunnen zijn?
Wat bedoel je precies ?

Wanneer ik dit in simulatie test :
Q1 gaat branden wanneer ik I1 minder dan 2 secs indruk
Q1 en Q2 gaan uit wanneer ik I1 langer dan 2 secs indruk EN Q3 gaat dan 1 minuut branden.

Dus in simulatie werkt dit perfect.
Gery
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Fri Dec 16, 2005 12:39 pm

Post by Gery »

Sorry Sven, maar ik ken de Logo niet, ik heb enkel wat ervaring met industriële PLC's.

Die simulatie, hoe doe je die? Is dat een programmamodus op de Logo of test je met echte drukknoppen?
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Sorry Sven, maar ik ken de Logo niet, ik heb enkel wat ervaring met industriële PLC's.

Die simulatie, hoe doe je die? Is dat een programmamodus op de Logo of test je met echte drukknoppen?
Simulatie zit bij LogoSoft.
Software die je op computer installeert en daarna via datakabel op logo zet.

Vooraleer ik het heb overgezet heb ik het uitbundig getest op de computer.
Gery
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Fri Dec 16, 2005 12:39 pm

Post by Gery »

Sven, als je lang op de echte drukknop drukt (in live modus dus), hoor of zie je de uitgang herhaaldelijk schakelen?
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Sven, als je lang op de echte drukknop drukt (in live modus dus), hoor of zie je de uitgang herhaaldelijk schakelen?
Straks eens proberen.
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Sven, als je lang op de echte drukknop drukt (in live modus dus), hoor of zie je de uitgang herhaaldelijk schakelen?
Heb het net uitgeprobeerd en inderdaad ik hoor de uitgang herhaaldelijk schakelen.

Heb dit bij alle ingangen geprobeerd (draadje gehouden tussen voeding en ingang) en bij alle ingangen van de hoofdblok hoor ik hem maar 1 keer schakelen.
Bij alle ingangen van de uitbreiding (8in/8out) hoor ik herhaaldelijk schakelen.

Wanneer ik dan ook een drukknop van de kelder verbind met de hoofdblok is er geen enkel probleem....

HOE KOMT DIT ?? (dat herhaaldelijk schakelen)
Gery
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Fri Dec 16, 2005 12:39 pm

Post by Gery »

Hmmm.... Het probleem zit blijkbaar in de uitbreidingsmodule....
Vermeldt de handleiding iets omtrent de verschillende verwerking van de ingangen?
Zijn er nog ergens instellingsmogelijkheden met bijv. DIP-switches of parameters in de software (bijv. voor het reageren op de stijgende of dalende flank)?
Gebruik je voor de uitgangen dezelfde functieblokken zoals bijv. een set/reset merker?
Heb je niet toevallig een extra uitbreidingsblok?
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

Gery wrote:Hmmm.... Het probleem zit blijkbaar in de uitbreidingsmodule....
Vermeldt de handleiding iets omtrent de verschillende verwerking van de ingangen?
Heb de handleiding eens vlug doorgelezen en hierover niets gelezen...
Gery wrote:Zijn er nog ergens instellingsmogelijkheden met bijv. DIP-switches of parameters in de software (bijv. voor het reageren op de stijgende of dalende flank)?
Geen switches op logo of uitbreiding zelf.
In de software vind ik hier ook niet over terug...
Gery wrote:Gebruik je voor de uitgangen dezelfde functieblokken zoals bijv. een set/reset merker?
Jep
Gery wrote:Heb je niet toevallig een extra uitbreidingsblok?
Nope

Ben nog wat aan het prullen geweest en draden eens anders aangesloten, maar lost natuurlijk niks op...

Ik ga gewoon met 2 draadjes (rood en blauw) van de 24V voeding naar de hoofdmodule. Rood steekt in P1 en blauw in P2.
Dan gaat er een rood draadje van P1 naar L+ (ingang op uitbreiding) en een blauw van P2 naar M (ook ingang op uitbreiding)...

Wat kan ik nog proberen ?
PLC-fanaat
DomoExpert
Posts: 52
Joined: Mon Dec 05, 2005 10:47 pm
Location: Brugge - België

Post by PLC-fanaat »

dag sven

uw progje ziet er goed uit
waarschijnlijk slechte kwaliteit drukknop
(kontaktdender)
probeer eens een vertraagd afvallen (zoals B004) in serie met uw drukknopingang
dus tussen I1 en B001/002
en tussen I2 en B003
instellen op bvb 0.1sec

groeten roger
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Post by Sven »

Zal het een keer proberen.
Kan dat helaas niet onmiddellijk in real time doen want heb de software hier nog niet (enkel demo versie) heb proggie er bij m'n schoonbroer opgezet.
Dus ofwel moet ik alles terug loskoppelen en naar daar rijden, ofwel wachten tot ik de cd heb...

Heb je voorstel hier al een keer vlug met de demoversie geprobeerd en dat ziet er goed uit... Geeft identiek hetzelfde resultaat als met m'n proggie nu, maar als het in real-time het probleem oplost, dan ben ik content !

Enig idee waarom ik dit enkel voorheb met de ingangen van de uitbreidingsmodule en niet met de ingangen van de hoofmodule ?

Want wanneer ik de ingangen van de hoofdmodule op de uitbreidingsmodule aansluit en omgekeerd, doet het probleem zich nog steeds voor met deze ingangen (op de uibreiding)
Terwijl er hier ook heel simpele tussenzitten : Ingang -> Stroomstootrelais -> uitgang
User avatar
roeln
DomoFreak
Posts: 265
Joined: Tue Dec 13, 2005 5:20 pm
Location: Ternat - België

Post by roeln »

sven,

je kan natuurlijk ook het programmaatje veranderen op de logo zelf met behulp van het schermpje en de cursortoetsen.

Gebruik je logo versie 5? en is je uitbreiding ook versie 5?
Sven
DomoFan
Posts: 36
Joined: Thu Jan 06, 2005 4:14 pm
Location: Meerhout - België

Re:

Post by Sven »

roeln wrote:sven,

je kan natuurlijk ook het programmaatje veranderen op de logo zelf met behulp van het schermpje en de cursortoetsen.

Gebruik je logo versie 5? en is je uitbreiding ook versie 5?
Heb een logo Pure gekocht... Is zonder knoppen en venster op logo zelf...
Heb ondertussen de software... deze middag het kabeltje even ophalen.

Logosoft is V5
Logo modules zijn ook V5
Post Reply