Probleem met lichtsensor en vlaggen

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
mertensk
DomoMember
Posts: 1
Joined: Fri Jan 29, 2010 11:48 am
Location: Averbode

Probleem met lichtsensor en vlaggen

Post by mertensk »

Ik heb een vervelend probleempje met mijn licht/donker uitlezing.

Op mijn Teletask Micros heb ik ingang 30 gebruikt om de status van een lichtsensor uit te lezen.
De essylux lichtsensor heeft een NO contact dat sluit als het donker is, en weer open gaat als het licht genoeg is.
De teletask krijgt dit netjes binnen maar het sturen van vlaggen is blijkbaar een ander paar mouwen.
Ik gebruik een transparant functie om ingang 30 uit te lezen, en een vlag te hijsen wanneer het contact gesloten wordt.
De vlag hijsen bij sluiten van het co,ntact gaat goed, maar wanneer het contact weer open gaat dan laat hij die vlag niet neer.
Moet ik hier process functies gaan gebruiken, en hoe koppel ik die dan direct aan een ingang?
Bij mijn weten is er geen andere manier om een ingang uit te lezen dan een transparant functie te gebruiken.

Ik hoop dat jullie kennis wat verder reikt of dat iemand met ongeveer dezelfde situatie zijn oplossing kan suggereren.
Robbe
DomoMember
Posts: 2
Joined: Wed Feb 03, 2010 2:13 pm

Dit is correct

Post by Robbe »

Hallo,

Ik heb een gelijkaardige situatie op de zelfde manier geprogrammeerd. De vlag gaat aan als de ingang gesloten wordt en weer uit als de ingang weer open gaat. Dus ik denk dat wat je doet correct is.

Ik heb gewoon onder \"bij sluiten\" een transparant functie geprogrammeerd die de vlag stuurt.

Mijn centrale is wel MICROS+
hallo
DomoFan
Posts: 46
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:22 pm

Post by hallo »

Inderdaad, ook bij mijn Micros heb ik een transparant functie \"bij sluiten\" van het contact naar de vlag. Bij openen is er niets.
En die vlag bestuurt mijn procesfunctie.
Post Reply