bewegingsmelder en micros

Teletask specifiek forum / Fore spécifique Teletask

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
erinlieke
DomoMember
Posts: 5
Joined: Tue Jan 22, 2008 11:59 am

bewegingsmelder en micros

Post by erinlieke »

Wij hebben hier in onze nieuwbouw een teletask micros hangen en nu zou ik graag hier een bewegingsensor op willen laten schakelen. Vermits de micros een aantal ingangen heeft om een sensor te sturen willen we er ook van gebruikmaken om het licht in het toilet te laten schakelen. Het is een 12 V spotje.

Hiervoor hadden wij volgende passief IR oog van bticino 4432 aangeschaft. Maar hoe ik het ook aansluit het lijkt niet te werken.

Kan iemand mij eens ten eerste een aansluitschema optekenen met het oog en met een transfo / 12V spot.

Het aansluitschema van de schakelaar kan je hier vinden op p 8 (basis aansluiting)

http://www.bticino.be/pdf/nl/BTicino%20 ... 7%20NL.pdf


Tevens zou ik het willen kunnen schakelen met mijn paniek functie en alles uit functie, dus maw ik wil het onafhankelijk van de IR kunnen shakelen. Kan dit met dit type van schakelaar

Wil iemand eens zulk een schema tekenen voor mij.

Mvg Kurt
hallo
DomoFan
Posts: 46
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:22 pm

Post by hallo »

Deze aanwezigheidsdetectors zijn 230V bewegingsmelders.
Je moet tussen de L en de N 230V aansluiten.
Tussen de N en de NO moet je naar de 230V-ingangen van je centrale laten gaan.
Op die ingangen definieer je de functie Motion Detector die je maakt met het licht van je toilet. Het licht van het toilet (allez de transfo van het licht van het toilet) wordt geschakeld door een relais op de centrale)
Werkt perfect.
Met andere bedieningen kun je datzelfde licht nog bedienen (local and general moods,...)
Post Reply