KNX basis installatie

Eib specifiek forum / Fore spécifique Eib

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
phino
DomoMember
Posts: 8
Joined: Thu Aug 06, 2009 4:07 pm

KNX basis installatie

Post by phino »

ik ben bezig aan een nieuwbouw, en het is bijna tijd om aan de electriciteit te beginnen. ik droom allang van een KNX installatie, dus ben ik nu wat research aant doen.

ik heb me laten wijsmaken dat er schakelaars zijn (dacht van berker) die beginnen vanaf 40€. Maar ik vind deze niet terug.

ik heb al gezocht op webshops zoals wals.be.

wat me ook stoort is dat als je zoekt naar schakelaars je altijd zoiets krijgt: http://www.knxnetwork.com/push-button-s ... m-p-2.html.

ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen? zit dit onder de knoppen zelf? Zijn de knoppen en de kadertjes er dan niet bij? want die prijs is al vrij hoog om naderhand nog de knoppen te moeten kopen. Is er nergens een goede webshop met duidelijke keuze aan schakelaars?

alvast bedankt
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

There's No Home Like An Automated Home ...
phino
DomoMember
Posts: 8
Joined: Thu Aug 06, 2009 4:07 pm

Re:

Post by phino »

on4cet wrote:Bedoel je deze ? :

http://www.berker.com/nl/nederland/catalogus/#75141000



Groetjes,

Bart
hmm de verkoper zei vanaf 40? maar het komt al beter in de buurt ;)

zeg Bart, enkele vraagjes:

- ik had pas op de site van berker wat producten opgezocht vanop de offerte. Maar daar stonden geen prijzen bij. Via jou link staan er wel prijzen bij, maar vind ik die producten niet op terug, vreemd

- dus dit is alles wat je krijgt voor die prijs? de afdekplaatjes moet je dan nog appart kopen, en dus er nog bijtellen?
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Ik heb gewoon even meegezocht naar de juiste info, meer kan ik er helaas ook niet over zeggen :(

Ja, de afdekplaten zijn apart te bestellen, dit is zo bij meer merken hoor, onder andere bTcino ...
Ik denk als je geen niko spullen uit de gamma (of andere) koopt, ge meestal wel aparte fronten moet kopen. Dit omwille van de grote verscheidenheid in afwerkingen.

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply