Nikobus en iPhone

Nikobus specifiek forum / Fore spécifique Nikobus

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
spacekiek
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon Jan 25, 2010 2:27 pm

Nikobus en iPhone

Post by spacekiek »

Hello,

Zou het mogelijk zijn om het domoticasysteem op één of andere manier met de iPhone te kunnen besturen ?

Zo'n app is nergens te vinden, maar mss bestaat er wel een 3th party app die dit ook kan ...

Vraag is mss eerder, kan je Nikobus ergens aansluiten met het computernetwerk ?
Lasererik
DomoMember
Posts: 5
Joined: Fri Jan 22, 2010 8:27 pm
Location: Schelle

Nikobus en iPhone

Post by Lasererik »

Yep dat is mogelijk.Op de website van www.tane.nl tonen ze hoe een iphone een domotica systeem aanstuurt .
Het is ook mogelijk om nikobus aan te sturen via \"Homeseer\" weliswaar niet eenvoudig maar het gaat. Veel plezier
schuege
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon May 04, 2009 10:04 am

Post by schuege »

Ik heb de vraag gesteld op de website van Tane, ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben namelijk zelf ook zeer sterk hierin geïnteresseerd.
spacekiek
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon Jan 25, 2010 2:27 pm

Re:

Post by spacekiek »

schuege wrote:Ik heb de vraag gesteld op de website van Tane, ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben namelijk zelf ook zeer sterk hierin geïnteresseerd.
Graag, ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing! :)
schuege
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon May 04, 2009 10:04 am

Post by schuege »

nog steeds geen antwoord...

Begin er een beetje voor te vrezen...
Lasererik
DomoMember
Posts: 5
Joined: Fri Jan 22, 2010 8:27 pm
Location: Schelle

Nikobus en Iphone

Post by Lasererik »

Hallo , een directe mogelijkheid om met de iphone nikobus te besturen is er nog niet, maar met je iphone kan je wel via Zwave apparaten of via X10 apparaten alles aan en uit schakelen. Een eventuele mogelijkheid zou dan zijn dat je met de iphone een X 10 interface bedient die op zijn beurt de binaire interface van nikobus aanstuurt , zo kan jedan wel met je iphone nikobus aansturen ( is wel een dure zaak want je hebt verschillende X 10 interfaces nodig en enkele binaire nikobus interfaces.
Nog een andere mogelijkheid is met het programma Homeseer . Met deze software kun je via een pc of touchscreen een commando( een kopie van een nikobustelegram ) achter een knop steken en zo het licht bedienen.
Ik ben aan een project bezig waar ik via een touchscreen de nikobus kan aansturen door het telegram te kopieren en te verzenden via andere software en dat werkt echt maar is niet eenvoudig .Trouwens ik bedien ook met mijn logitech one afstandbediening mijn ganse nikobusinstallatie.
Volgens mij is alles mogelijk 8)
spacekiek
DomoMember
Posts: 3
Joined: Mon Jan 25, 2010 2:27 pm

Post by spacekiek »

Hi

Gewoon even melden dat Niko in Augustus Niko Home Control gaat lanceren ... met oa. smartphone support ! :-)

http://www.nikohomecontrol.be/bediening/smartphone

Ik kijk alvast uit ... :P
Post Reply