Wat vonden jullie van de Domotix beurs?

Beurzen|Foires - Workshops

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Wat vonden jullie van de Domotix beurs?

Post by tus »

Als niemand een topic hierover begint zal ik het maar doen dacht ik :-))

Ik kwam rond 19u daar toe en ik werd direct warm ontvangen ondanks dat ik niet op voorhand geregistreerd had omdat ik last minute beslist had om toch ginds te gaan.
Daarna wat rondgewandeld, spijtig wel dat de standen niet groter waren. Ik had iets meer animatie en demo dingen verwacht.
Maar kheb wel een goed gesprek gehad met de Gardy mannen over hun freedomnet en freedommultinet, die mij nog wel leuke tips hebben meegegeven.
Dat je namelijk je kabels niet mooi in een kabelgoot, met van die bandjes tegen mekaar mag leggen, want dat je dan een storingseffect krijgt, wist ik niet, dus ik ben heel blij dat ik langs ben geweest, want zo'n tip is goud waard.
En dat allemaal voor niets die beurs, gewoon fantastisch !!

Later merkte ik nog dat de drank ook gratis was, wat helemaal de max is.

Spijtig genoeg wel niemand op de domotix stand kunnen treffen, maar ja, twas dan ook al laat hé...

Over de seminaries kan ik niet oordelen want die heb ik niet bezocht. Voor het geld heb ik het niet gelaten, want het was een serieus lage prijs, maar kwou gewoon effe vrij rondlopen...

Mijn eindconclusie is, dat dit een fantastische beurs was!

Op naar de volgende editie zou ik zeggen, en hopelijk dan nog veel meer domotica merken bereid proberen te vinden om er te komen staan...

Een dikke proficiat aan iedereen die hieraan meegeholpen heeft !!

groetjes,
Christof.
Falcon10
DomoExpert
Posts: 82
Joined: Tue Jul 25, 2006 8:47 am
Location: Lier - België
Contact:

Post by Falcon10 »

spijtig genoeg niet geraakt :(
overuren moeten kloppen.
Whistler
DomoFan
Posts: 30
Joined: Mon Apr 03, 2006 10:35 am
Location: Mechelen (Binnenkort Tremelo)
Contact:

Post by Whistler »

Ik ben ook geweest en moet toegeven dat ik eerder teleurgesteld was.

Om te beginnen was de Domotix-Forum stand leeg... er stond enkel een leeg tafeltje (ik kwam aan rond 13u00 a 13u30). Voor de drank moest ik betalen; men zei dat 'gartis' enkel was voor tijdens de receptie en de lunch. (Niet dat het wat uitmaakte trouwens).

Over de beurs zelf:
Dat het niet de grootste beurs was, was geweten op voorhand en trouwens het moet ook niet groots zijn om goed te zijn. De enige stand waar ik (voor mij) nuttige informatie vond was Fasttel. Ik ben daar zeer goed ontvangen. De overige standen heb ik niet echt bezocht daar mijn interesses elders lagen. Wat wel opviel was dat verscheidene standhouders er percies tegen hun zin stonden, ze keken de mensen echt weg.

Wat ik verwachte:
Mijn domotica leverancier is al gekozen, maar was niet aanwezig op de beurs, wat ik op voorhand wist. Ik had gehoopt op een meer interactieve en 'alles' omvattende opstellingen/voorbeelden. Net zoals op Batibouw of eender welke andere bouwbeurs kwam iedereen 'ZIJN' product verkopen in plaats van aandacht te geven aan de noden en behoeften van de gebruikers; enkel het product staat in de spotlight.

De seminaries heb ik niet bezocht, maar wel de handouts bekeken en die leken me wel ok.

Algemene conclusie:
De beurs zelf was mooi verzorgd, niet te groot, maar voldeed spijtig genoeg niet aan mijn verwachtingen (domotica mogelijkheden i.p.v. Product verkoop).

Misschien iets voor de volgende editie? :wink:
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Hallo allemaal,

Allereerst onze excuses voor het niet bemand zijn van onze stand op sommige momenten ...

In de latere uurtjes was ik er inderdaad (spijtig genoeg) niet meer, onze jongste is op de 24ste 3 jaar geworden, en ik was al daar van 9 tot 16.00u, een mens moet z'n tijd wat verdelen hé ;-)

Met momenten was ik zelf ook op pad, om het forum wat bekendheid te geven bij de standhouders, wat trouwens een goed idee bleek te zijn !

Ik had het ook leuk gevonden als er wat meer forum bezoekers eens komen zien hadden op onze stand, maar ik denk dat de meesten ook gewoon doorgelopen zijn ... Misschien moeten we het de volgende keer eens op voorhand afspreken, en zijn er misschien andere mogelijkheden om toch eens een leuke babbel te doen ...

Een eerste keer is nooit makkelijk, het is altijd wat zoeken, voor iedereen, ook voor de standhouders ... Persoonlijk heb ik niet veel gemerkt van zo'n houding bij de standhouders, integendeel, ik heb met heel wat standhouders een leuke babbel gedaan en 't was dan ook erg spijtig dat ik moest vertrekken ...

Het verschil tussen batibouw en onze beurs was te verwachten, batibouw is voor het grote publiek, terwijl onze beurs eerder voor de vakmensen was. Maar wat er hier dan weer heeeel goed mogelijk was, was een gedegen uitleg krijgen met diepgang, waarbij dit op batibouw vaak niet kan wegens de drukte ...

Enfin, volgende keer hopelijk nog beter ! Laat de reacties allemaal gerust horen ...

Mvg,
Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Alfred
DomoMember
Posts: 12
Joined: Mon May 28, 2007 1:02 pm

Post by Alfred »

Ik miste ergens de aanwezigheid van enkele grote systemen zoals luxom, nikobus, bticino, ...

vorig jaar was ik aanwzig op ecl. Daar was er jammergenoeg meer info over domotica te vinden dan op domotix.
Denk maar aan standhouders als easyplus, velleman, ...

Waarschijnlijk wilden die niet in een kotje van 2 op 2 kruipen?

Misschien volgend jaar wat meer reclame en ruimere standen? Dan komt het beslist wel goed.

Op naar de volgende beurs.
Falcon10
DomoExpert
Posts: 82
Joined: Tue Jul 25, 2006 8:47 am
Location: Lier - België
Contact:

Post by Falcon10 »

was er dus zelf niet, maar dnek dat je vooral niet een eerste beurs mag gaan vergelijken met beurzen die al zeer gekend zijn ivm domotica.

persoonlijk vind ik Velleman zelfs niet echt op een domoticabeurs horen.
Het zijn eigenlijk \"gewone\" printplaatjes die een domoticasysteem zijn, maar of die altijd met alkaar compatibel blijven enz is een andere zaak.
Tevens is velleman meer een nichemarkt, en niet echt een eindproduct voor eindgebruikers die liever een kant en klaar systeem hebben.

Maar das just my 2 cents ;)

In elk geval is het goed dat de standhouders op deze eerste beurs een goede feeling hebben gekregen over de beurs en zijn bezoekers, adh hiervan zullen er volgend jaar meer komen, en de beurs nog beter worden, en misschien na een aantal jaar op de Heizel of Gent Expo ofzo zitten bv.
Veel hangt af van de eerste jaren van zo'n beurs.
Post Reply