Multi-room etc...

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Multi-room etc...

Post by on4cet »

Hallo allemaal,

Ik had eens willen weten of er hier mensen zijn, die een multi-room audiosysteem hebben en wat hun bemerkingen zijn ...

Zelf ben ik aan het denken om een sonos systeem op te zetten, maar zijn er andere spelers die beter zijn, of zijn er mensen die ook een sonos draaien hebben en ervaringen willen delen ?

Ik ben benieuwd,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Jan
DomoExpert
Posts: 62
Joined: Thu Jan 06, 2005 5:29 pm

Re: Multi-room etc...

Post by Jan »

Wij hebben al zo'n 2 jaar een Squeezebox Duet systeem draaien met 4 receivers - zeer tevreden over. Sonos lijkt me ook een puik systeem maar is dubbel zo duur en biedt wat mij betreft niet echt een meerwaarde t.o.v. Logitech.

Jan

http://www.logitechsqueezebox.com/product_matrix.html


[quote="on4cet"]Hallo allemaal,

Ik had eens willen weten of er hier mensen zijn, die een multi-room audiosysteem hebben en wat hun bemerkingen zijn ...

Zelf ben ik aan het denken om een sonos systeem op te zetten, maar zijn er andere spelers die beter zijn, of zijn er mensen die ook een sonos draaien hebben en ervaringen willen delen ?

Ik ben benieuwd,

Bart[/quote]
koenbelgium
DomoFan
Posts: 24
Joined: Thu Jun 01, 2006 9:18 pm
Location: Merelbeke - België

Re: Multi-room etc...

Post by koenbelgium »

Vorig jaar heb ik ook naar de verschillende oplossingen gekeken en zowel Sonos als Squeezebox getest.
Uiteindelijk heb ik voor CasaTunes gekozen omdat die beter integreerbaar is met mijn domotica systeem.
De Squeezebox gebruik ik nu enkel als extra display voor mijn domotica.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Tot hiertoe gaat m'n voorkeur nog steeds uit naar de Sonos, maar hoor nog graag de verdere reacties !

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
pipodc
DomoExpert
Posts: 55
Joined: Mon Aug 07, 2006 5:20 pm
Location: Antwerpen - België

Post by pipodc »

Tja, Logitech effe bekeken, schoon systeem toch wel. Werkt ook op Linux, en hun top-of-the-line box lijkt me klasse. Ik hoor ook graag wat ervaringen van eigenaars zijn.
User avatar
ON4TUX
DomoFan
Posts: 42
Joined: Fri Aug 15, 2008 5:07 pm
Location: Westerlo - Belgium

Post by ON4TUX »

misschien wat off-topic, maar ik ga een eigen systeem gebruiken mbv thinclients, zodat je per kamer de stream of mp3's kan kiezen. Als software gebruik ik irmp3, de thinclients worden ingemetst.
Volg onze avonturen op http://wijbouwen.tiri.be
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Is er met die thinclients oplossing enige vorm van remote ? Een afstandsbediening dus ? Of moet je elke keer naar het scherm gaan ?
There's No Home Like An Automated Home ...
User avatar
ON4TUX
DomoFan
Posts: 42
Joined: Fri Aug 15, 2008 5:07 pm
Location: Westerlo - Belgium

Post by ON4TUX »

da's het mooie, via irmp3 kan je lirc (IR) en lcdproc (lcd en knopjes) gebruiken. Elke ruimte die ik hiervan ga voorzien, heeft dus zijn eigen onafhankelijk pctje (18W) die bovendien nog kan beheerd worden van een centrale server. Hierop staat een collectie mp3 of kan ik radio (jep, ook receivers :) ) streamen. De bedoeling is dat ik via de knopjes ook domotica ga doen en andersom, maar dat is nog ff toekomst.
Volg onze avonturen op http://wijbouwen.tiri.be
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

'k zou daar zo toch eens wat meer van willen zien en horen om me een beeld te vormen van het geheel ...

Ziet het er allemaal nog professioneel uit of niet enzo ?

Je ziet maar als je er de tijd voor kan vinden zou het zeker leuk zijn om te zien.
There's No Home Like An Automated Home ...
elkristo
DomoMember
Posts: 6
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:08 am

Re: Multi-room etc...

Post by elkristo »

[quote="Jan"]Wij hebben al zo'n 2 jaar een Squeezebox Duet systeem draaien met 4 receivers - zeer tevreden over. Sonos lijkt me ook een puik systeem maar is dubbel zo duur en biedt wat mij betreft niet echt een meerwaarde t.o.v. Logitech.

Jan

http://www.logitechsqueezebox.com/product_matrix.html

[quote]

Kun je met één remote meerdere receivers sturen?
Jan
DomoExpert
Posts: 62
Joined: Thu Jan 06, 2005 5:29 pm

Re: Multi-room etc...

Post by Jan »

[quote="elkristo"][quote="Jan"]Wij hebben al zo'n 2 jaar een Squeezebox Duet systeem draaien met 4 receivers - zeer tevreden over. Sonos lijkt me ook een puik systeem maar is dubbel zo duur en biedt wat mij betreft niet echt een meerwaarde t.o.v. Logitech.

Jan

http://www.logitechsqueezebox.com/product_matrix.html

[quote]

Kun je met één remote meerdere receivers sturen?[/quote]

Absoluut. Kan ook gewoon met de PC of met de PDA of smartphone (mits die een WiFi heeft).

Jan
Post Reply