Bekabeling voor grondspots (of algemene tuinverlichting)

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Bekabeling voor grondspots (of algemene tuinverlichting)

Post by on4cet »

Beste,

Ik had graag eens geweten van anderen wat zij zoal gebruiken voor tuinverlichting aan te sluiten ?

Ik dacht aan xvb in flex, maar zou eens willen horen hoe anderen het doen ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Ik ben van plan om die rode geribbelde buizen (wat is eigenlijk de naam daarvan ?) te gebruiken met daarin een flexbuis met XVB.

Ik heb er zo al één liggen naar de regenput ook (voor een eventueel toekomstige niveau meter).

Koen.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

Dat is zo van die buis waarin ze bv. henco (of andere) sanitaire tube in leggen hé ? In rood en blauw ...

Over die niveaumeting gesproken, hoe hebben jullie die eigenlijk in je put geintegreerd ? Ik heb hiervoor een aparte buis van 110 zitten, in de bovenkant van de put, maar nu zit ik met het probleem dat als we gaan kasseien plaatsen (binnenkort), ik niet meer aan die buis kan ... Moet ik hiervoor ook nog eens een putdeksel voorzien, of zijn er andere mogelijkheden ? Ik weet het, op zich niets met domotica te maken, maar komt er weeral wel bij kijken (helaas) ...

Mvg,

Bart

PS. Zou flex met xvb erin niet genoeg zijn ? Of worden de mollen alsmaar straffer qua bijten ?
There's No Home Like An Automated Home ...
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Volgens mijn electicien is flex alleen OK, maar voor de zekerheid en het gemak van een kabeltje bij te trekken indien nodig, gebruik ik de extra buis rondom.

Vor de put : voorlopig komt enkel de rode buis bovenaan via de (opgemetste) zijwand van de mangat binnen. Wij hebben een enkelvoudig putdeksel waar sinds vorige week........ kasseien inliggen. Ik weet niet hoe ik dit ooit zal gebruiken, maar daar vinden we wel iets op.

Optie 1 :bv sensor binnenkant tegen putdeksel, en dan via connector naar buis tegen de wand. Als je dan put opent, connector losmaakt, kan je deksel verwijderen.

Of optie 2 : enkel sensor tegen de binnenwand schroeven, zodat ie recht naar beneden de put in \"kijkt\", en dan via kabel door de buis naar buiten waar de interface staat (bakje naast oprit).

Maar da's allemaal nog ver van mijn bed show.
User avatar
on4cet
Site Admin
Posts: 1127
Joined: Mon Oct 20, 2003 9:23 am
Location: Kasterlee - België

Post by on4cet »

't zou zonde zijn van m'n buis, maar misschien is dat inderdaad een betere optie dan, om het gewoon tegen de kant van het mangat te schroeven ...

'k zal het er wel eens met de man van de kasseien over hebben, en in het andere geval gaat die buis gewoon dicht he, of ik laat daar ook een kabel in terecht komen en dan kan ik heel de module er gewoon vanuit de put induwen ofzo ... Op een hete zomerdag (hoe lang is dat weeral wachten) als de put bijna leeg is, zet ik dan de ladder erin en hop ...

Toch leuk van eens andere meningen te horen iig ...

Mvg,

Bart
There's No Home Like An Automated Home ...
Post Reply