Keuring - Schema's

Moderator: Domotix-Moderators

Post Reply
VDB
DomoFan
Posts: 33
Joined: Fri Mar 03, 2006 5:55 pm

Keuring - Schema's

Post by VDB »

Gewoon om jullie te laten weten dat de keuring van mijn installatie (met teleruptoren) vlekkeloos is verlopen. :D
Dankzij dit forum heb ik toch weer een pak bijgeleerd.
Ingesloten mijn schema's die je misschien kan gebruiken.

Groeten,

Bart
Attachments
schemasVDB.zip
(817.41 KiB) Downloaded 6432 times
Koen Matthijs
DomoFreak
Posts: 149
Joined: Fri Apr 01, 2005 9:01 pm
Location: Berlare - België
Contact:

Post by Koen Matthijs »

Ik had graag de schemas bekeken (ik zit ook met teleruptoren), maar blijkbaar kan ik het bestandsformaat niet lezen (komt mij ook niet bekend voor).

Is het mogelijk om dit in een gangbaar formaat op het forum te gooien, of mij te laten weten hoe ik dit kan bekijken ?

Bedankt,
Koen.
koen
DomoFan
Posts: 34
Joined: Mon Aug 28, 2006 9:28 am

Post by koen »

het zijn visio-bestanden. Je kan een gratis viewer vinden op http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en

groeten,

Koen
coillie
DomoMember
Posts: 10
Joined: Wed Nov 29, 2006 2:02 pm
Location: St. Eloois Winkel (W-Vl) - België

Post by coillie »

mooi getekend, ik kan wel de indeling ven je huis niet zien, enkel de drukknoppen en de stopcontacten enzo staan erop...
heb je dit met visio getekend? zo ja heb je daar een bibliotheek van? zo ja kan je me die doormailen?
nog een paar vraagjes:
waarom zoveel op de 30mA is dat verplicht?
waarom zo'n dikke draden voor je teleruptoren? of werk je met spots op 24v ofzo?
Curt
DomoMember
Posts: 9
Joined: Tue Aug 01, 2006 5:27 pm
Contact:

Post by Curt »

ik deel de mening en de vraagjes van coillie.
betreffende die visio bibliotheek zou je waarschijnlijk veel forum genruikers helpen indien je die bibliotheek on-line plaatst of zegt waar die beschikbaar is.
VDB
DomoFan
Posts: 33
Joined: Fri Mar 03, 2006 5:55 pm

Post by VDB »

Ik heb daar niet echt een volledige bib van, maar bij als je een visio bestand in visio opent zou je mijn stencil met een paar symbooltjes moeten kunnen zien.
Je kan dan vrij eenvoudig extra symbolen tekenen en / of verslepen naar een nieuwe stencil. (bij visio 2003 vind je die dan onder My Shapes)

Alles wat in een mogelijks vochtige ruimte staat zit op de 30mA. (badkamer, wasplaats, garage).
Wat de dikte van de draden betreft, heb ik om de verliezen zo klein mogelijk te houden gepoogd om zo veel mogelijk 2.5mm2 te nemen.

Moeten beide zaken? Absoluut niet, zoals ik ook geen FTP CAT 6 hoefde te leggen :wink:
coillie
DomoMember
Posts: 10
Joined: Wed Nov 29, 2006 2:02 pm
Location: St. Eloois Winkel (W-Vl) - België

Post by coillie »

ok, bedankt, moet ik maar eens proberen met dat visio, van die indeling vroeg ik met dat gewoon af, je bent natuurlijk vrij om te doen wet je wil, de keurders zullen er zeker niet boos om geweest zijn :wink:
tus
DomoExpert
Posts: 75
Joined: Sun Jul 23, 2006 11:14 am

Post by tus »

Vergeet ook niet te kijken naar adobe illustrator om schema's en dergelijke te tekenen, heel krachtig en toch heel simpel vector tekenprogramma met uitgebreid en heel simpel layer beheer
(dus ook heel leuk om op voorhand uw elektriciteit en alle andere zaken op uw grondplan uit te tekenen.
Heb ik zo gedaan, een scan van mijn huisplan als template en daarop beginnen tekenen in layers, de max gewoon...


groetjes,
Christof.
Post Reply